суботу, 20 грудня 2014 р.

Визначено дати проведення тестів ЗНО у 2015 році

Основна сесія зовнішнього незалежного оцінювання у 2015 році відбудеться у червні 2015 року, а загальнообов’язкове тестування випускників шкіл з української мови і літератури у квітні.

Відповідно до календарного плану проведення ЗНО, що затверджений Міністерством освіти і науки, основна сесія зовнішнього незалежного оцінювання розпочнеться 3 червня тестом з французької мови та завершиться  26 червня тестуванням з хімії. За цей період, випускники шкіл 2015 року, а також минулих років, які вирішать продовжити здобуття освіти у вищих навчальних закладах, матимуть можливість скласти від одного до трьох з 11 запропонованих тестових предметів.

Загальнообов’язковий тест з української мови і літератури буде проведено 24 квітня. Результати тестування, які одночасно зараховуватимуться як результати державної підсумкової атестації за курс повної загальної середньої освіти для всіх випускників старшої школи, будуть оголошені до 15 травня.

До 20 травня школи отримають від Українського центру оцінювання якості освіти відомості з результатами державної підсумкової атестації з української мови своїх випускників.

Іншою особливістю проведення ЗНО у 2015 році є виділення окремих днів для проведення тестувань з іноземних мов. Нагадаємо, у попередні роки зовнішнє оцінювання з іноземних мов проводилося в один день, а абітурієнти мали можливість обрати лише один тест з чотирьох іноземних мов.

До 6 квітня абітурієнти отримають запрошення-перепустки для участі у зовнішньому незалежному оцінювання з української мови і літератури, запрошення на інші тестування надійдуть до 20 травня.

Оголошення результатів тестування абітурієнтів, які складатимуть тести ЗНО під час основної сесії відбуватиметься починаючи з 16 червня.

Ті з учасників, хто з об’єктивних причин не матиме можливості скласти тести під час основної сесії тестування, зможуть скласти тести під час додаткової сесії, що відбудеться у період з 9 червня до 9 липня.

Реєстрація абітурієнтів для участі у зовнішньому незалежному оцінювання здійснюватиметься регіональними центрами оцінювання якості освіти у період з 5 січня до 20 лютого 2015 року.

Загалом, учасники ЗНО матимуть можливість скласти не більше чотирьох тестів з переліку предметів ЗНО, до якого включено 12 навчальних предметів: українська мова і література, історія України, математика, біологія, географія, фізика, хімія, а також англійська, німецька, французька, іспанська та російська мови.

Тести з української мови і літератури, а також математики матимуть два рівня складності.
Календар проведення зовнішнього незалежного оцінювання абітурієнтів у 2015 році:
  • українська мова і література - 24 квітня 2015 року (п’ятниця);
  • французька мова – 03 червня 2015 року (середа);
  • німецька мова – 05 червня 2015 року (п’ятниця);
  • іспанська мова – 08 червня 2015 року (понеділок);
  • англійська мова – 10 червня 2015 року (середа);
  • математика – 12 червня 2015 року (п’ятниця);
  • російська мова – 15 червня 2015 року (понеділок);
  • біологія – 17 червня 2015 року (середа);
  • історія України – 19 червня 2015 року (п’ятниця);
  • фізика – 22 червня 2015 року (понеділок);
  • географія – 24 червня 2015 року (середа);
  • хімія – 26 червня 2015 року (п’ятниця).

Розподіл областей між регіональними центрами оцінювання якості освіти для організації реєстрації осіб, які братимуть участь у зовнішньому незалежному оцінюванні 2015 року:
З особливостями реєстрації цьогорічних випускників шкіл та випускників шкіл минулих років можна ознайомитися за наступним посиланням. Сертифікати зовнішнього незалежного оцінювання, що видані у попередніх роках є недійсними та не прийматимуться приймальними комісіями вищих навчальних закладів.

пʼятницю, 19 грудня 2014 р.

ЗНО - 2015: п’ять нововведень, що очікують абітурієнтів


Зовнішнє незалежне оцінювання у 2015 році пройде за тією ж процедурою, що й в попередні роки, за виключенням п’яти нововведень, які внесені після ретельного аналізу проведення ЗНО. Про це повідомив директор УЦОЯО Ігор Лікарчук під час засідання Правління Громадської ради при МОН.
   Лікарчук нагадав, що Український центр оцінювання якості освіти пропонує впровадити новий підхід визначення результатів ЗНО.
   "У 2006 році, коли ЗНО було в останнє проведено у якості експерименту, було прийнято рішення, для того, щоб відсікти тих абітурієнтів, які мають погані знання, поставити умовний бар’єр в 124 бали. Це рішення було суб’єктивним. Це нічим не обґрунтована величина. Кожний рік 124 бали – це зовсім різні оцінки, тому що кожен рік різна кількість учасників ЗНО", - зазначив Ігор Лікарчук.
   За його словами, для того, щоб зробити оцінку зовнішнього оцінювання об’єктивною було вирішено запровадити поріг "склав ЗНО" та "не склав ЗНО".
   "Всі, хто не склав ЗНО – не можуть стати студентами. Усі, хто склав ЗНО – їхні результативизначаються від 100 до 200 балів і вони можуть стати студентами", - пояснив директор УЦОЯО.
   За словами Ігоря Лікарчука, цей результат буде визначатися групою викладачів вищих навчальних закладів, учителями шкіл, методистами, представниками наукового співтовариства, які експертним методом визначать можливість відповіді на кожне завдання тесту мінімально підготовленого абітурієнта.
   "Всі думки експертів підсумовуються і шляхом нескладної математичної формули виводиться середній тестовий бал, який може набрати мінімально підготовлений абітурієнт, якщо він успішно відповість на всі завдання тесту", - зазначив директор УЦОЯО.
  Друга новація – це відмова від сертифікатів ЗНО минулих років. На думку директора Українського центру оцінювання якості освіти, не можна порівнювати між собою результати тестів різних років.
   "За даними ЄДЕБО у 2014 році з сертифікатами минулих років прийшло 23, 5 тисячі абітурієнтів. Вони склали конкуренцію кращим. Конкуренція у цьому випадку відбувається не на рівних умовах. Це спотворення принципу рівного доступу до вищої освіти", - наголосив Ігор Лікарчук.



У 2015 році Український центр оцінювання якості освіти також впроваджує тести дворівневої складності з двох предметів: української мови і літератури, математики.
  "Тест буде складатися з двох части - базовий, який складатимуть всі абітурієнти без виключення з української мови і літератури та базовий з математики – для абітурієнтів, які вступатимуть на спеціальності, де потрібна математика", - зазначив Лікарчук.
   У свою чергу, ВНЗ можуть вказати в своїх правилах прийому за деякими напрямами підготовки та спеціальностями, про необхідність результату тесту ЗНО підвищеного рівня складності. Абітурієнт при реєстрації на ЗНО вказуватиме який тест та якого рівня складності він складатиме.
   "Традиційно базовий тест має складатися із 60% завдань середнього рівня складності, 20% - складних і 20% - простих. У тесті підвищеної складності це співвідношення буде змінене та складатиметься з 60% складних завдань, які не будуть виходити за межі шкільної програми", - поінформував директор УЦОЯО.
   Він також зазначив, що абітурієнт, який складатиме тест двох рівнів складності отримає дві оцінки – за базовий і за поглиблений.
   "1 листопада, коли розпочнеться реєстрація на пробні тести, ми готові запропонувати абітурієнтам здавати дворівневі тести. На порталі УЦОЯО вже розміщено технічні описи дворівневих тестів та відеоматеріали", - підкреслив директор Українського центру оцінювання якості освіти.
   Лікарчук розповів про поєднання державної підсумкової атестації з української мови з тестом ЗНО з української мови і літератури для всіх випускників загальноосвітніх шкіл. Для цього у базовій частині тесту буде виділені завдання, що стосуватимуться української мови, тому що ДПА буде складатися тільки з української мови.
   "Виконання цих завдань будуть оцінюватися за шкалою від 1 до 12 балів, а результати виконання цієї частини тесту заноситимуться в атестат про загальну середню освіту", - зазначив він.
  Також, за словами директора УЦОЯО, у 2015 році з переліку предметів, з яких проводитиметься зовнішнє незалежне оцінювання, вилучено всесвітню історію та світову літературу.

четвер, 18 грудня 2014 р.

18 грудня обласний вебінар з інформатики “Розв’язування олімпіадних задач”

Вебінар відбудеться 18 грудня 2014 року. Початок о 15:20.


До участі запрошуються вчителі з інформатики та учні всіх районів та міст області.


На вебінарі-практикумі  розглядатиметься практичне розв’язування задач з програмування.

середу, 17 грудня 2014 р.

Як вчителю зорієнтуватись у сучасних технологіях?

Як вчителю зорієнтуватись у сучасних технологіях?


З кожним роком технології все активніше впливають на навчальний процес і систему освіти в цілому. На сьогоднішній день на ринку праці потрібні випускники навчальних закладів, які не тільки мають якісні знання, а й мають відповідні навички. Останніми роками ці навички отримали сталу назву – навички 21 століття.


Постає логічне запитання – як сформувати в учнів навички 21 століття якщо ці навички не сформовані в самого вчителя? Як учитель може навчити того, чого сам не розуміє? Курси підвищення кваліфікації на сьогоднішній день, на жаль, не дають уявлення про тренди в сучасній освіті. Багато теорії та замало практики. Для прикладу. Чи може хтось із педагогів похвалитися відповідністю своєї інформаційно-комунікаційної компетентності до тих рівнів, які ЮНЕСКО рекомендувала ще 2011 року?



Проаналізувавши доступні Інтернет-ресурси можна досить легко визначити наступні глобальні тенденції розвитку ІКТ в освіті, які мали би вже реалізовуватись у закладах освіти, а саме: організація навчання протягом усього життя, створення та використання динамічних навчальних матеріалів та спільна робота в режимі реального часу.



Якщо про навчання протягом життя тепер часто говорять у навчальних закладах, а про реалізацію спільної роботи в режимі реального часу за допомогою хмарних технологій (наприклад, Office365 та OneDrive) принаймні чули, то про створення та використання динамічних навчальних матеріалів ще, на жаль, чули не всі.



Як пересічний учитель може навчитися створювати електронні підручники з динамічним інтерактивним змістом, який може зберігати нотатки та створювати закладки? Для початку потрібно пройти курси з ІКТ, які практично, а не теоретично зможуть допомогти вчителеві. 



Наприклад, курси Microsoft, які допомагають вирішити ці питання. Курси є безоплатними і після їх завершення, що також важливо, учасники отримують відповідне свідоцтво міжнародного зразка.


понеділок, 15 грудня 2014 р.

Розенко назвав підвищення пенсійного віку "шляхом у нікуди"

Про це він сказав в ефірі телеканалу "СТБ".
"В інтернеті зараз "гуляє" маса документів, маса матеріалів. Це навіть не документи, це якісь робочі моменти, які в тому числі й проговорюються. Але я от як експерт з іншої точки зору кажу про те, що підвищення пенсійного віку - це шлях в нікуди. Він нічого не дає для пенсійної системи", - заявив Розенко.
Міністр запевнив, що не буде й "урізання пенсій". Однак при призначенні пенсій уряд має намір застосовувати "інші принципи нарахування", тобто, йдеться про уніфікацію пенсійного законодавства і справедлий підхід у визначенні розмірів пенсійних виплат.
"Повірте, ми не будемо проводити реформи шляхом шокової терапії для суспільства. Якщо будуть визрівати якісь рішення, вони будуть робитися поступово. Ми будемо інформувати суспільство про кожний крок, який робить уряд", - додав Розенко.
Як відомо, Мінфін розробив пропозиції міністерствам щодо різкої економії бюджету. Зокрема, документ передбачає підвищення пенсійного віку чоловікам і жінкам до 65 років.

неділю, 14 грудня 2014 р.

Освітня реформа: у школах вчитимуться 12 років, а вчителі отримуватимуть $ 1500

У Києві презентували концепцію розвитку освіти на найближчі десять років, йдеться у сюжеті ТСН.19-30. У 2017 році має повернутися 12-річна освіта у школі, а в учителів буде зарплата півтори тисячі доларів. Усе поки що на рівні обговорення, остаточно документ схвалять після громадського розгляду. Один із розробників концепції розповів, що 12-річна освіта ділитиметься на три школи. Початкова – шість років, три роки базова і стільки ж старша школа. Вона буде профільною і в окремому приміщенні. Для сільських шкіл висунули окремі вимоги - старша школа може бути одна на декілька сіл. "Початкова школа повинна існувати незалежно від кількості учнів. Базова – коли більше 100 учнів. Для старшої потрібні близько 500 учнів", - заявив проректор Полтавського інституту післядипломної педагогічної освіти Сергій Клепко. Читайте також: Що дала нам школа? Згідно з концепцією вчителі писатимуть тести. Від їхніх результатів залежатиме, чи продовжить педагог учителювати і яка буде в нього зарплата, грошей передбачено чимало. "До 2020 року досягти пропорції, за якою середня зарплата вчителя буде не нижче ВВП на душу населення. Якщо пов'язати із стратегією Порошенка - це 18,5 тисяч доларів на рік", - наголосив один із розробників концепції Клепко. Проте у школах у обіцянки головних освітян не вірять і розповідають про те, що їм доводиться складати навчальні плани і вчити, коли немає підручників, а також позирати на стелю протягом уроку, чи не падає. Та й щодо 12-річного навчання висловлюються скептично. "Ті, що не можуть вчитися, і це мордування - 10-11 клас - не потрібно. Ми ходимо за ними - за батьками, за дітьми, щоб вони просто вчилися", - зауважила сільська вчителька Тетяна Шевчук. Заступник міністра освіти наголошує, що презентована концепція - ще не остаточний варіант. У відомстві готові всіх вислухати та внести правки. "Ми можемо моделювати все що завгодно, фантазувати. Але реформа відбувається або не відбувається, залежно від того, що робить педагог, зачинивши за собою двері", - заявив Павло Полянський.
Більше читайте тут: http://tsn.ua/ukrayina/osvitnya-reforma-u-shkolah-vchitimutsya-12-rokiv-a-vchiteli-otrimuvatimut-1500-390460.html

суботу, 13 грудня 2014 р.

Збільшення навантаження на вчителів

Ми не маємо права знижувати соціальний статус вчителя, - Гриневич

Збільшення навантаження на вчителів можливе лише на тлі зростання заробітної плати. Таке переконання висловила голова парламентського Комітету з питань науки і освіти Лілія Гриневич у ефірі Громадського радіо, коментуючи пропозиції Міністерства фінансів щодо збільшення навантаження на вчителів з 18 до 20 годин.

"Наприклад, збільшення навантаження на вчителів з 18 до 20 годин. Я хочу повідомити, що можливо таке збільшення навантаження колись можна буде зробити в системі освіти, але тільки в тому випадку, якщо воно буде відбуватися на тлі зростання заробітної плати. Зараз в такій складній економічній ситуації ми цього допустити не можемо без зростання заробітної плати", - зазначила голова профільного парламентського комітету.

Окрім того, вона повідомила, що збільшення навантаження призведе до звільнення щонайменше 9 тисяч учителів, оскільки при збільшенні навантаження на ставку, зменшується кількість годин в цілому, які залишаються для додаткових ставок.

"Є проблема, яка характерна для всього європейського простору це демографічний спад і, наприклад, поляки минулого року змушені були звільнити 6 тисяч вчителів. Але коли вони це робили, то вчителі отримували одразу шестимісячну заробітну плату, а також сприяли їхньому працевлаштуванню або перекваліфікації. Ми такого соціального пакету зараз для вчителів передбачити не можемо", - зауважила Гриневич.

"Тому Комітет з питань науки і освіти і Міністерство освіти і науки єдині в думці про те, що ми можемо шукати джерела економії, і такі джерела економії є. Але ми в жодному разі не маємо права зараз понижувати соціальний статус вчителя, і до речі це записано в Коаліційній угоді під якою підписалися всі члени коаліції. Це наша спільна позиція", - наголосила голова парламентського Комітету з питань науки і освіти Лілія Гриневич.

Як відомо, Міністерством фінансів України підготовлені пропозиції щодо змін до законодавчих актів, що мають на меті оптимізацію витрат державного бюджету, в т.ч. на освітню галузь.
У Профспілці працівників освіти і науки України вже заявили, що реалізація ініціатив Міністерства фінансів може призвести до звільнення близько 100 тисяч учителів впродовж двох наступних років.