неділю, 8 березня 2015 р.

З Міжнародним Жіночим Днем 8 Березня



Пусть всегда женский день не кончается,
Пусть поют в Вашу честь ручейки,
Пусть солнышко Вам улыбается,
А мужчины Вам дарят цветы.
С первой капелью, с последней метелью,
С праздником ранней весны
Вас поздравляем, сердечно желаем
Радости, счастья, здоровья, любви!

Источникhttp://www.pozdrav.ru/8m.shtml


вівторок, 3 березня 2015 р.

Рада с пятой попытки приняла законопроект об урезании пенсий

«За» законопроект, за который голосовали за основу и в целом, проголосовали 285 народных депутатов.
Проект закона № 2212 предполагает, что пенсии работающим пенсионерам выплачивать будут в размере 85%, но не меньше размера прожиточного минимума установленного для лиц, утративших трудоспособность.
Более того, лицам в период работы на должностях, которые дают право на назначение специальных пенсий (народные депутаты, государственные служащие и приравненные к ним лица, судьи, прокуроры и другие), пенсии, назначенные в соответствии с действующим законодательством Украины, выплачивать не будут.
Также проектом закона предусматривается поэтапное повышение на 5 лет льготного пенсионного возраста для женщин и увеличение страхового стажа для лиц, которые имеют право на льготную пенсию, и поэтапное повышение на 5 лет страхового стажа, необходимого для назначения пенсии за выслугу лет.
При этом премьер-министр Украины Арсений Яценюк подчеркнул, что данные ограничения продлятся не более года.
Министр социальной политики Павел Розенко добавил, что пенсия для работающих пенсионеров не будет сокращаться для лиц, пенсия которых состоит из менее 1423 грн (1,5 прожиточных минимума) по состоянию на сегодня.

пʼятницю, 20 лютого 2015 р.

На Чернігівщині у школі вибухнув гранатомет


        У Чернігівській області міліція встановила обставини вибуху в школі, внаслідок якого одна жінка загинула, двоє дістали поранення.

     Чоловіка, який приніс у школу гранату, взяли під варту. Про це повідомили у прес-службі МВС.

   Через халатність дорослих, які легковажно поставилися до вибухонебезпечних предметів, загинула жінка, двоє педагогів отримали осколкові поранення. Трагедія сталася в приміщенні Ріпкинської школи № 2 на Чернігівщині.

Коли до чергової частини надійшло повідомлення про вибух у школі, на місце події негайно прибули слідчо-оперативні групи Ріпкинського РВ та УМВС на чолі з керівником, рятувальники, медики.

  Координував роботу міліції очільник УМВС України в Чернігівській області підполковник міліції Вадим Філашкін. До оперативного штабу з ліквідації наслідків вибуху увійшли керівники УДСНС, СБУ, на місці трагедії також був присутній в.о. голови Чернігівської ОДА Сергій Журман.

    Оперативники з’ясували, що до Ріпкинської загальноосвітньої школи № 2 місцевий житель приніс експонати для майбутнього музею, серед яких була і реактивна протитанкова граната РПГ-18. Волонтер привіз купу мілітаристичного мотлоху з Пісок Донецької області, куди їздив передавати харчі і спорядження для українських воїнів.

     Коли ж шкільний завгосп у присутності секретаря і двох вчителів почав розглядати тубус, гранатомет вистрелив, оскільки був заряджений і знаходився у бойовому положенні.

      В результаті вибуху реактивної протитанкової гранати троє жінок дістали поранення, одна з них через декілька годин померла в лікарні. Чоловік відбувся контузією.

    Діти, які перебували в групі подовженого дня, не постраждали. Натомість в триповерховій школі повилітали шибки, а на першому поверсі — разом із металопластиковими рамами, зруйнована стіна між кабінетами.

       Зі слів волонтера, ще одну таку реактивну протитанкову гранату він передав Ріпкинській гімназії. Туди негайно направилися вибухотехніки. Добре, що педагоги не проявили до зарядженого РПГ-18 надмірного інтересу, тож ніхто не постраждав. Вилучений в кабінеті педагога-організатора РПГ-18 вибухотехніки вивезли в безпечне місце і підірвали.

          Третій гранатомет опинився в якості сувеніра в квартирі чернігівської журналістки, яка теж їздила з волонтерами до військових у Піски. Жінка вкрай здивувалася, коли увечері до неї завітали правоохоронці. Вона навіть і не припускала, що на вигляд безпечний, використаний тубус від гранатомета може містити реактивну гранату і становити реальну небезпеку.

           Для гарантування безпеки громадян перед проведенням операції міліціонери очепили будинок і евакуювали його мешканців, відвівши їх на безпечну відстань. Вибухотехніки НДЕКЦ при УМВС в області обережно, з дотриманням усіх заходів безпеки винесли небезпечний “сувенір” з квартири журналістки та помістили в “вибухозахисний контейнер” та надійно закріпили.

         Потім причіп з гранатометом, який буксирувала машина вибухотехніків, у супроводі автомобілів ДАІ було вивезено за місто та ліквідовано шляхом підриву накладним зарядом. Бо інакше знешкодити небезпечний предмет не було можливості — він знаходився вже на бойовому взводі.

       Наразі інформація про подію внесена до Єдиного реєстру досудових розслідувань, відкрито кримінальне провадження за частиною 1 статті 263 Кримінального кодексу України (незаконне поводження зі зброєю, бойовими припасами або вибуховими речовинами) — караються позбавленням волі на строк від трьох до семи років.

    Чоловіку, який приніс в школи небезпечні “експонати”, згідно зі статтею 208 Кримінального процесуального кодексу України обрано міру запобіжного заходу — тримання під вартою.

       Нині правоохоронці ретельно перевіряють усі навчальні заклади області на предмет виявлення аналогічних “сувенірів”, привезених волонтерами із зони АТО.


середу, 18 лютого 2015 р.

У Раді пропонують повернути надбавки для вчителів

Парламентський Комітет з питань науки і освіти рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект про внесення змін до Закону "Про освіту", що передбачає встановлення надбавки педагогічним працівникам в розмірі 20 % від посадового окладу.

Відповідний законопроект внесений шістьма народними депутатами, які представляють у парламенті ВО "Свобода".

У профільному парламентському комітеті повідомили, що законопроектом, який було розглянуто на засіданні комітету, пропонується шляхом внесення змін до статті 57 Закону України "Про освіту" запровадити норму щодо встановлення надбавки в розмірі 20 % посадового окладу педагогічним працівникам сфери дошкільної, позашкільної, загальної середньої та професійно-технічної, вищої освіти, інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування.

"Враховуючи складність соціально-економічної ситуації, яка суттєво впливає на життєвий рівень населення (особливо тих категорій, які залежать від виплат із бюджетів різних рівнів) та з метою підвищення доходів педагогічних та науково-педагогічних працівників Комітет ухвалив рішення про прийняття вищезазначеного проекту закону за основу", - йдеться у повідомленні Комітету Верховної Ради з питань науки і освіти.

Як відомо, минулого року урядом було ухвалено рішення щодо зміни розміру надбавок до посадового окладу педагогічним працівникам за престижність праці з фіксованих 20%, до «гнучкого» - від 0 до 20%.

вівторок, 10 лютого 2015 р.

Випускники, які не пройдуть ДПА, не отримають атестати


Український центр оцінювання якості освіти звернувся до керівників загальноосвітніх навчальних закладів з проханням роз’яснити випускникам шкіл, що у разі якщо вони не пройдуть державну підсумкову атестацію з української мови і літератури, вони не зможуть отримати атестати у поточному році.

Відповідне роз’яснення, вочевидь, викликане тим, що окремі випускники не реєструються для участі в державній підсумковій атестації з української мови у формі зовнішнього оцінюванняабо не надають комплекти документів для цього.

"Якщо окремі випускники не реєструються для участі в державній підсумковій атестації з української мови у формі зовнішнього оцінювання або не надають комплекти документів для цього, просимо роз’яснити їм сутність наказів Міністерства освіти і науки України від 14.04.2008 № 319 та від 19.05.2008 № 431, якими передбачено, що особа, яка не пройшла державну підсумкову атестацію в поточному році, зможе отримати документ про повну загальну середню освіту шляхом екстернату лише в наступному році", - йдеться у повідомленні УЦОЯО.

Також у Українському центрі оцінювання якості освіти роз᾿яснили, що у разі, якщо навчальний заклад одноразово не може сформувати повний комплект реєстраційних документів для всіх випускників, він може надсилати комплекти документів до регіонального центру оцінювання якості освіти кілька разів до 20 лютого.

Як відомо, в 2015 році, у зв’язку із проведенням загального тестування з української мови, щовідбудеться 24 квітня, реєстрація учасників відбувається за дещо зміненою процедурою.

Випускники поточного навчального року після формування комплекту документів, мають подавати його до свого загальноосвітнього навчального закладу. У свою чергу школи, формують списки осіб, які проходитимуть ДПА з української мови у формі ЗНО та надсилатимуть їх за адресою регіонального центру, який обслуговує відповідний регіон.

Учні або студени професійно-технічних, вищих навчальних закладів, які здобувають повну загальну середню освіту в поточному навчальному році, або є випускниками шкіл минулих років, мають надсилати реєстраційні документи безпосередньо до регіонального центру своєї області.

Після реєстрації для кожного учасника зовнішнього оцінювання на офіційному сайті Українського центру буде створена інформаційна сторінка, доступ до якої здійснюватиметься за номером Сертифіката та PIN-коду.

Також Порядком реєстрації для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні передбачена можливість внесення змін до реєстраційних даних шляхом перереєстрації. Така можливість буде в учасників ЗНО до 01 квітня 2015 року.

Розпочати процедуру реєстрації для участі у ЗНО >>>
Розподіл областей між регіональними центрами оцінювання якості освіти для організації реєстрації осіб, які братимуть участь у зовнішньому незалежному оцінюванні 2015 року:
Календар проведення зовнішнього незалежного оцінювання абітурієнтів у 2015 році:
  • українська мова і література - 24 квітня 2015 року (п’ятниця);
  • французька мова – 03 червня 2015 року (середа);
  • німецька мова – 05 червня 2015 року (п’ятниця);
  • іспанська мова – 08 червня 2015 року (понеділок);
  • англійська мова – 10 червня 2015 року (середа);
  • математика – 12 червня 2015 року (п’ятниця);
  • російська мова – 15 червня 2015 року (понеділок);
  • біологія – 17 червня 2015 року (середа);
  • історія України – 19 червня 2015 року (п’ятниця);
  • фізика – 22 червня 2015 року (понеділок);
  • географія – 24 червня 2015 року (середа);
  • хімія – 26 червня 2015 року (п’ятниця).

середу, 28 січня 2015 р.

Нововведення у проведенні ЗНО в 2015 році

У системі зовнішнього незалежного оцінювання, починаючи з 2015 року, будуть запроваджені деякі нові елементи в технології його проведення. Це зумовлено прийняттям закону "Про вишу освіту", необхідністю забезпечення додаткових гарантій рівного доступу до вищої освіти усім абітурієнтам.

Серед новацій зокрема передбачено, що сертифікаційні роботи з української мови і літератури, математики матимуть два рівні складності, результати зовнішнього незалежного оцінювання будуть визначатися за новою методикою, сертифікат зовнішнього оцінювання буде чинним лише в рік його проведення, державна підсумкова атестація з української мови для всіх випускників шкіл, ліцеїв, гімназій, колегіумів буде проходити у формі зовнішнього незалежного оцінювання.

Сертифікаційна робота (тест) із математики матиме два рівні складності: базовий та поглиблений.
Кожен випускник, який бажає отримати вищу освіту, має визначити той рівень складності, виконання якого дозволить йому подати документи в обраний ним вищий навчальний заклад. Про своє бажання виконувати завдання сертифікаційної роботи того чи іншого рівня складності абітурієнт повинен вказати під час реєстрації для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні.

Учасник тестування, що обрав тест базового рівня, отримує зошит (16 сторінок), що містить 30 завдань трьох форм: завдання з вибором однієї правильної відповіді з п'яти запропонованих (№ 1 - 20), завдання на встановлення відповідності (№ 21 - 24), завдання з короткою відповіддю (№ 25 - 30), два з яких (№ 25, 26) є структурованими. Таким чином, структура сертифікаційної роботи базового рівня подібна до структури тесту ЗНО з математики 2014 року. Відповіді учасник тестування зазначає в бланку А. На виконання сертифікаційної роботи базового рівня відводиться 130 хвилин.

Складність завдань тесту базового рівня відповідає програмі з математики для 5 - 9-х класів та програмі з математики для 10 - 11 класів академічного рівня.

Учасник тестування, що обрав тест поглибленого рівня, отримує зошит (20 сторінок), що містить 36 завдань чотирьох форм: завдання з вибором однієї
правильної відповіді з п'яти запропонованих (№ 1 - 20), завдання на встановлення відповідності (№ 21 - 24), завдання з короткою відповіддю (№ 25 - 34), два з яких (№ 25, 26) є структурованими, завдання з розгорнутою відповіддю (№ 35, 36). Таким чином, сертифікаційна робота поглибленого рівня містить 30 завдань сертифікаційної роботи базового рівня і відрізняється від неї лише останніми шістьма завданнями. Ці завдання перевіряють математичну культуру учасника та знання й навички, які йому потрібні для подальшого вивчення математики у вищих навчальних закладах, де математика є профільним предметом. Складність таких завдань відповідає програмі з математики профільного рівня для 10 - 11-х класів.

Правильні відповіді учасник тестування позначає у бланках А і Б. У бланку Б учасник записує відповіді до завдань № 31 - 34 з короткою відповіддю та розв'язання завдань № 35, 36 і відповіді до них. Кожен етап розв'язання завдань з розгорнутою відповіддю має бути обґрунтованим із зазначенням необхідних теорем, аксіом тощо. Якщо процес розв'язання потребує рисунка, учасник має навести його.

Відповіді, зазначені у бланку Б, перевіряються екзаменаторами.

На виконання сертифікаційної роботи поглибленого рівня відводиться 210 хвилин.

Сертифікаційна робота з української мови і літератури також матиме два рівні складності: базовий та поглиблений.

Абітурієнт, що обрав базовий рівень, під час реєстрації на зовнішнє незалежне оцінювання в пункті тестування отримає зошит на 16 сторінок із 58 завданнями та два бланки відповідей (бланк А і бланк Б).

Завдання 1-33 і завдання 58 передбачають перевірку знань, умінь і навичок з української мови. Це завдання з вибором однієї правильної відповіді з чотирьох запропонованих (№ 1-10, № 29-33), завдання з вибором однієї правильної відповіді з п'яти запропонованих (№ 11-23), завдання на встановлення відповідності (№ 24-28) і завдання з розгорнутою відповіддю (№ 58).

Завдання 34-57 перевірятимуть знання, уміння й навички з української літератури. Серед них також є завдання з вибором однієї правильної відповіді з п'яти запропонованих (№ 34-53) і завдання на встановлення відповідності (№ 54-57). Виконавши сертифікаційну роботу базового рівня, учасник тестування має позначити відповіді в бланку А (його перевірятиме комп'ютер) і написати власне висловлення в бланку Б (його перевірятимуть екзаменатори). На виконання всіх завдань базового рівня відводиться 150 хвилин.

Якщо під час реєстрації учасник тестування обрав тест поглибленого рівня, то він отримає зошит на 20 сторінок і виконуватимете 74 завдання. Результати роботи заносяться до бланків А, Б, А+ і Б+.

Сертифікаційна робота поглибленого рівня охоплює всі завдання базового рівня, описані вище, і додаткові складніші завдання (№ 63-74). Виконуючи ці завдання, абітурієнт продемонструє знання, уміння й навички, необхідні для навчання на профільних факультетах. Завдання з української літератури вимагатимуть установлення послідовності (№ 63-66) і вибір однієї правильної відповіді з п'яти запропонованих (№ 59-62). Завдання з української мови (№ 67-74) передбачатимуть відкриту коротку відповідь у вигляді одного - двох речень.

Виконавши сертифікаційну роботу поглибленого рівня, учасник тестування має зробити все те, що передбачено базовим рівнем (тобто заповнити бланки А і Б), і, окрім того, виконати додаткові складніші завдання (заповнити бланки А+ і Б+). На все це буде відведено 210 хвилин.

Нововведенням у системі зовнішнього незалежного оцінювання є запровадження відмінної від попередніх років системи визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання.
Замість відносного критерію встановлення порогового бала (124) буде застосовано абсолютний критерій, коли його значення визначатиметься експертним шляхом – "пороговий бал" ("склав"/"не склав").

"Пороговий бал" ("склав"/"не склав") - це межа (мінімальна кількість тестових балів), яка розподіляє учасників тестування на тих, які мають певні знання з навчального предмета і можуть брати участь у конкурсі на право навчатися у вищих навчальних закладах України, і тих, які вгадували правильні відповіді або не змогли продемонструвати знань, необхідних для навчання у ВНЗ. Якщо звернутися до відомої багатьом "п'ятибальної" системи вступних іспитів, то це «двійка», яка позбавляла абітурієнта права на вступ до вищого навчального закладу в поточному році.

"Пороговий бал" визначає група експертів, до складу якої залучаються педагогічні працівники, що мають досвід викладання в навчальних закладах різного типу, викладачі вищих навчальних закладів усіх рівнів акредитації, науковці з усіх регіонів України.

Експерти мають визначити ті завдання, сумарна кількість балів за виконання яких свідчить про недостатній рівень підготовленості абітурієнта до навчання у ВНЗ. Кількість балів, які можна отримати, виконавши ці завдання, і буде тією межею "склав"/"не склав".

Термін дії сертифіката ЗНО - один рік.
Результати ЗНО абітурієнтів різних років некоректно порівнювати, адже оцінка за шкалою 100 - 200 балів є рейтинговою, що вказує на місце результату абітурієнта серед результатів інших абітурієнтів, які складали тест із певного предмета. Крім того, у 2015 році буде запроваджено нову систему визначення результатів ЗНО – застосування абсолютного критерію встановлення "порогового бала".

Також обмеження терміну дії сертифікатів ЗНО унеможливлює їх багаторазове використання недобросовісними вступниками.

пʼятницю, 23 січня 2015 р.

Батьки купуватимуть підручники для дітей

Шкільні підручники для більшості населення стануть платними. Про це під час брифінгу в Українському кризовому медіа центрі повідомила перший заступник міністра освіти і науки Інна Совсун.

Зокрема, вона зазначила, що бюджетом передбачено суттєве скорочення коштів, що мали б бути спрямовані на друк підручників.

За її словами, передбачено, що безкоштовними підручники залишатимуться для тих категорій населення, які не можуть собі дозволити їх купити, зокрема для дітей з малозабезпечених сімей, дітей інвалідів тощо.

Вона також повідомила, що зараз Міністерство освіти докладає зусиль, щоб розробити механізм часткової компенсації вартості підручників для представників національних меншин, оскільки їх собівартість, а відповідно і ціна є значно вищою, у порівнянні з підручниками, що друкуються великими тиражами.

"Але назагал норма про безкоштовні підручники знімається, фінансування по цій статті так само суттєво скорочено", - наголосила Інна Совсун.

Також, за словами першого заступника міністра освіти, Міносвіти працює над моделлю та схемою оплати підручників, оскільки термін їх використання складає декілька років і, відповідно вартість користування у перший та наступні роки має бути диференційованою.

"Підручник не один рік використовується і тут можна продумати модель, щоб розподілити цю вартість між різними періодами", - сказала Інна Совсун, зауваживши, що та дитина, яка використовує вже не новий підручник має сплачувати менше, ніж за використання нового підручника.