Як вчителю зорієнтуватись у сучасних технологіях?
З кожним роком технології все активніше впливають на навчальний процес і систему освіти в цілому. На сьогоднішній день на ринку праці потрібні випускники навчальних закладів, які не тільки мають якісні знання, а й мають відповідні навички. Останніми роками ці навички отримали сталу назву – навички 21 століття.
Постає логічне запитання – як сформувати в учнів навички 21 століття якщо ці навички не сформовані в самого вчителя? Як учитель може навчити того, чого сам не розуміє? Курси підвищення кваліфікації на сьогоднішній день, на жаль, не дають уявлення про тренди в сучасній освіті. Багато теорії та замало практики. Для прикладу. Чи може хтось із педагогів похвалитися відповідністю своєї інформаційно-комунікаційної компетентності до тих рівнів, які ЮНЕСКО рекомендувала ще 2011 року?
Проаналізувавши доступні Інтернет-ресурси можна досить легко визначити наступні глобальні тенденції розвитку ІКТ в освіті, які мали би вже реалізовуватись у закладах освіти, а саме: організація навчання протягом усього життя, створення та використання динамічних навчальних матеріалів та спільна робота в режимі реального часу.
Якщо про навчання протягом життя тепер часто говорять у навчальних закладах, а про реалізацію спільної роботи в режимі реального часу за допомогою хмарних технологій (наприклад, Office365 та OneDrive) принаймні чули, то про створення та використання динамічних навчальних матеріалів ще, на жаль, чули не всі.
Як пересічний учитель може навчитися створювати електронні підручники з динамічним інтерактивним змістом, який може зберігати нотатки та створювати закладки? Для початку потрібно пройти курси з ІКТ, які практично, а не теоретично зможуть допомогти вчителеві.
Наприклад, курси Microsoft, які допомагають вирішити ці питання. Курси є безоплатними і після їх завершення, що також важливо, учасники отримують відповідне свідоцтво міжнародного зразка.